2019 senesinde küresel bir salgın haline gelerek tüm dünyayı etkisi altına alan COVID-19'un etkileri, her sektörü olduğu gibi inşaat ve iş makinesi sektörlerini de derinden etkilemiştir. İnşaat projeleri gecikmelerle karşı karşıya kalmış, tedarik zincirinde aksamalar yaşanmış, çalışan eksikliği ve talep azalışı gibi sorunların ortaya çıktığı görülmüştür. Bu blog yazısında, COVID-19'un inşaat sektörü üzerindeki etkileri ele alınarak önde gelen iş makinesi üreticilerinden XCMG'nin, salgının yarattığı zorluklar ile nasıl baş ettiğinden bahsedilecektir.
COVID-19 pandemisinin inşaat ve iş makinesi sektöründeki etkileri;
COVID-19, inşaat sahalarının geçici olarak kapatılmasına ve çalışanlar için hareket kısıtlamalarının yürürlüğe konmasına neden olarak projelerin zamanlamasında gecikmelere yol açmıştır. Sosyal mesafe önlemleri ve güvenlik protokolleri, inşaatta çalışanların verimliliğini ve etkinliğini negatif yönde etkilemiştir. Bu nedenle birçok devam eden proje, mali kayıplar ve sözleşme anlaşmazlıklarıyla karşı karşıya kalmıştır. Projelerde yaşanan bu aksamalar pandemi sonrası açılma sürecinde normalin üstünde yoğunluklara sebebiyet vermiş, projelerin normal seyrinde ilerleyebilir hale gelmesi ve çalışanların serbestçe hareket edebilir olması birkaç seneyi bulmuştur.
İnşaat sektörü, malzemeler ve ekipmanların tedarik edilebilmesi ve bahsi geçen malzemelerin projelerde kullanılabilir hale gelmesi için küresel tedarik zincirlerinin düzgün çalışmasına bağlıdır. Salgın, bu tedarik zincirlerini bozarak inşaat makineleri ve hammadde teslimatlarında kıtlıklara ve gecikmelere neden olmuştur. İş makinesi üreticileri de dahil olmak üzere belirli malzemelerin tedariğinde zorluk yaşayan üreticiler, pandemi öncesi ön gördükleri miktarda makine ve ekipmanın üretiminin gerçekleştirilmesinde zorluk yaşamıştır. Bu durum, gerekli ekipmanları ve malzemeleri temin edemediklerinden dolayı tam randımanlı çalışamayan veya tamamlanamayan projelerin takvimlerini etkilemiş ve inşaat şirketleri için maliyetleri arttırmıştır.
Pandemi nedeniyle küresel çapta belirsizlikler arttığından ve piyasalarda bir güvensizlik ortamı oluştuğundan, 2019 senesini takip eden birkaç yılda yeni inşaat projelerine olan taleplerde azalmalar görülmüştür. İşletmeler ve hükümetler, maliyetleri azaltmaya odaklanarak inşaat planlarını ertelemiş veya tamamıyla bir güven ortamı oluşana kadar iptal etmiştir. Bu talep değişimi, inşaat projelerinde ihtiyaç duyulacak ekipman isteğinin de dolaylı olarak etkilenmesi üzerine inşaat makineleri üreticileri için de bu süreçte beklenmedik sıkıntılara yol açmıştır. Pandemi sürecinin sona yaklaşması ve yasakların teker teker yürürlükten kalkması döneminde ise durum tersine dönmüş; ertelenen projelerin yeniden hayata geçirilmesi ve geçen senelerde oluşan ekipman ve materyal eksiğinin giderilmesi için iş makinesine ve inşaat malzemelerine olan talebin ani artması durumu görülmüştür. Bu durumda da üreticiler ve tedarikçiler değişen taleplere uyum sağlayarak stok ve üretim miktarını ayarlamakta zorlanmıştır.
Karantinalar ve sosyal mesafe önlemlerinin yürürlüğe konmasıyla inşaat sektörünün mümkün olan bazı alanlarında da uzaktan çalışma uygulamalarına geçilmiştir. Sanal toplantılar, uzaktan işbirliği kurma çalışmaları ve dijital proje yönetimi; operasyonların sürekliliğini sağlamak için başvurulan, sektörün tamamen durmasını önleyebilmenin yegane yolları olmalarıyla hayati önem taşımıştır. Ancak uzaktan çalışmaya geçiş; iletişim, koordinasyon ve verimlilik konularında zorluklar ortaya çıkarmıştır. İnşaat sektörünün tam anlamıyla uzaktan sürdürülebilmesi mümkün olmadığından, pandemi süreci sonlanana ve yasaklar gevşeyene kadar bu durumun negatif etkileri hissedilmeye devam etmiştir.
COVID-19'un getirdiği bu bahsi geçen zorluklara rağmen XCMG, olumsuz değişimlere direnç göstererek ve müşteri memnuniyetine odaklanarak başarılı bir şekilde bu sancılı süreçle başa çıkmıştır. Şirket, tedarik zinciri aksamalarını yönetmek için proaktif önlemler almış, yedek parça teminini kapanma sürecine girilmeden sağlamış ve üretimi gerçekleşen makinelerin zamanında teslimatları gerçekleştirmiştir. Bu süreçte dünyanın geri kalanı gibi çoğu zaman müşterileri ve partnerleriyle uzaktan etkileşime geçmek durumunda kalan XCMG, müşterilerine uzaktan teknik destek ve eğitim sunmak için dijital teknolojilerden faydalanmıştır.
Ayrıca XCMG, müşteri bakımını önceliklendirerek iletişim kanallarını bu süreçte hep açık tutmuş, endişeleri zamanında ele alarak değişen müşteri ihtiyaçlarını karşılamak için esnek çözümler sunmuştur. Güvenilir ve etkili satış sonrası hizmetleriyle XCMG, zorlu zamanlarda bile müşterileriyle kurduğu güçlü ilişkileri sürdürerek müşteri ile marka arasında bir sadakat bağı oluşmasını sağlamıştır.
COVID-19 salgının, inşaat ve iş makinesi sektörlerini önemli ölçüde etkilediği; inşaat projeleri ile makine üreticileri açısından birçok zorluğa neden olduğu aşikardır. Ancak XCMG gibi şirketler, zorluklara direnç gösterebilme, beklenmedik durumlara hızlıca adapte olabilme ve her daim müşteri odaklı çalışabilme yaklaşımları sayesinde bu zorlukları başarıyla yönetebilmiştir. Müşteri memnuniyetini önceliklendirerek, etkili tedarik zinciri yönetimi stratejileri uygulayarak, mümkün olan noktalarda yenilikçi dijital çözümler benimseyerek XCMG; operasyonlarının sürekliliğini sağlamış, değerli müşterileriyle güçlü ilişkilerini pandemi boyunca sürdürmüştür.
İnşaat sektörü, pandemi sırasında ve sonrasındaki döneme uyum sağlamaya ve yeniden toparlanmaya devam ederken XCMG gibi büyük iş makineleri üreticileri, sürecin kolay atlatılmasına yardımcı olacak yeni uygulamalar geliştirerek sektörün büyümesine ve ilerlemesine destek sağlama konusunda önemli bir rol oynamıştır. Mükemmeliyete ve müşteri odaklı yaklaşıma olan bağlılığıyla XCMG, sektörün toparlanmasına katkıda bulunmak için çalışmalarını sürdürecektir.